Translate

Ο Τροχός του Κουκουζέλη

Ο Τροχός του Κουκουζέλη
"Ο κοπιάσας εν τούτω μάλλον ωφεληθήσεται". Στον τροχό του Ιωάννη Παπαδόπουυλου Κουκουζέλη(14ος αι.) παρουσιάζεται ο τρόπος που κινούνται οι ήχοι αλλά και πως μπλέκονται-αλληλοπροσαρμόζονται μεταξύ τους στις ίδιες χορδές στο πεντάχορδο σύστημα των πέντε ομόκεντρων κύκλων. Έτσι από τους τέσσερις ήχους και τους τέσσερις πλαγίους, βάσει των συμφωνιών τετραχόρδου και πενταχόρδου, παράγονται πολλοί συνδυασμοί και χρόες

e-Μονόχορδο

e-Μονόχορδο
Πρόγραμμα για την παρουσίαση και αναπαραγωγή των διαστημάτων της Ελληνορωμαϊκής μουσικής.
Από το Blogger.
Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2013

Τέταρτο Διεθνές Συνέδριο "Βυζαντινός Μουσικός Πολιτισμός"


Παρασκευή 11 Οκτωβρίου ώρα 14.00, 

Evangelos Soldatos

The relationship of the tonal intervals and the parallagi in Vryennios'ʹ Harmonics
Η σχέση των διαστημάτων και η παραλλαγή στα Αρμονικά του Βρυέννιου
Πλήρες πρόγραμμα συνεδρίου εδώ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ
«ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ»

ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΥΜΝΟΛΟΓΙΑΣ (ASBMH)

ΥΠΟ ΤΗΝ ΑΙΓΙΔΑ
του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδος (2007),
του Υπουργείου Παιδείας της Ελλάδος (2009),
του Οικουμενικού Πατριαρχείου (2011, 2013)
και του Δήμου Παιανίας Αττικής (2007, 2009, 2011, 2013)

4η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 2013
ΤΙΜΗΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ ΣΤΟΝ ΜΑΝΟΥΗΛ ΒΡΥΕΝΝΙΟ
10 - 13 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, 2013 Παιανία, Αττική, Ελλάς




Πραγματοποιείται εφέτος στην Ελλάδα το Δ΄ Παγκόσμιο Συνέδριο του Βυζαντινού Μουσικού Πολιτισμού, που συγκροτήθηκε για πρώτη φορά το 2007 και έκτοτε διοργανώνεται κάθε δυό χρόνια, με ευρύ πρόγραμμα επιστημονικών ανακοινώσεων, χορωδιακών εσπερίδων, πολιτιστικών εκδηλώσεων και μορφωτικών επισκέψεων.

Το εφετινό Συνέδριο, που είναι αφιερωμένο στον μέγιστο τον Μουσικοδιδασκάλων, μαθηματικό, αστρονόμο, μουσικό, ποιητή και διπλωμάτη Μανουήλ Βρυέννιο, θα προτάξει στο γενικό πρόγραμμά του την ειδική ημερίδα εργασιών με θέμα:

«Ιστορικές Μορφές: Μελουργοί - Ποιητές - Διδάσκαλοι»

Για περισσώτερες λεπτομέρειες, υποβολής εισήγησης και δήλωση συμμετοχής, παρακαλούμε όπως απευθυνθείτε στον ιστότοπου του Συνεδρίου


Το Συνέδριο τελεί υπό την επιστημονική διεύθυνση του Αμερικανικού Ιδρύματος Βυζαντινής Μουσικής και Υμνολογίας (ASBMH), με τη συνεργασία του Προγράμματος Βυζαντινών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πίττσμπουργκ των Η.Π.Α. και με τη διοργανωτική και συμβουλευτική αρωγή (υποστήριξη) του Ευρωπαϊκού Κέντρου Τέχνης και Έρευνας του Πολιτισμού του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους στη Ευρώπη (EUARCE). Ευχαριστούμε πάρα πολύ την ευγενή προσφορά του ΑΙΤ (Athens Information Technology) για τους συνεδριακούς χόρους.

2 σχόλια:

  1. Ti egine, Euaggele? Ekatalabe kaneis kati ap'hola ta endiapheronta tis eruenis sou?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πιστεύω Γεώργιε ότι κάτι καταλάβανε γιατί είχαν απορίες στο τέλος. Η Ερμηνεία στο έργο του Βρυέννιου που έκανα είναι μια άποψη δική μου η οποία όμως δείχνει πόσο και πως ταιριάζει η αρχαία ελληνική μουσική με την νεότερη ρωμαίικη-ψαλτική. Θα το ανεβάσουν το βιντεάκι σε κάνα μήνα περίπου.

      Διαγραφή

Η Σοφωτάτη Παραλλαγή Ιωάννη Πλουσιαδηνού

Η Σοφωτάτη Παραλλαγή  Ιωάννη Πλουσιαδηνού
Η Σοφωτάτη Παραλλαγή του Ιωάννη Πλουσιαδηνού(15ος αι.) είναι ο χάρτης της μουσικής μας. Περιγράφεται πως το δια τεσσάρων σύστημα συγκαθορίζει με το δια πέντε τις ονομασίες και την ποιότητα των ήχων κατά την διπλοπαραλλαγή, πως οι συμφωνίες καθορίζουν τα διαστήματα

Κανόνιο Ε.Σολδάτου Παραλλαγής

Κανόνιο Ε.Σολδάτου Παραλλαγής
Στο κανόνιο αυτό φαίνεται ο τρόπος που έλκονται και αλλάζουν θέση οι κινούμενοι φθόγγοι και πως παραλλάσσονται σε άλλους ήχους με συνδυασμό του τροχού(πενταχόρδου) και του τετραχόρδου

Περιγραφή ιστολογίου:

Στον ιστοχώρο «Ελληνορωμαϊκή Μουσική» παρουσιάζεται η ερμηνεία του ερευνητή μουσικού και ψάλτη Ευαγγέλου Σολδάτου για την μουσική της Ρωμιοσύνης. Η θεματολογία αφορά κυρίως την ψαλτική τέχνη, την ορθή αντιστοίχιση με την αρχαία αρμονική και σημαντικές παραμέτρους οι οποίες δεν περιγράφονται από τα θεωρητικά που ακολούθησαν την Μεταρρύθμιση των τριών Διδασκάλων. Τέτοιες παράμετροι είναι η Διπλοπαραλλαγή, ο ρόλος του δια τριών συστήματος, ο τρόπος παραγωγής των διαστημάτων και η αιτιολογία του μεγέθους τους, η παραδοσιακή ερμηνεία των αχρόνων και εγχρόνων υποστάσεων, η διαίρεση του χρόνου, ο τριαδικός-διπλός χρόνος.

Συνεισφορά-Donation

Καλέστε μέσω Skype

Βρείτε μας στο Facebook:

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Psaltologion (Ψαλτολόγιον)