Translate
Κατηγορίες
- Ανακοινώσεις (2)
- δια τριών σύστημα (4)
- Διπλοπαραλλαγή (8)
- Εκπομπές (2)
- Έντυπα (1)
- Ηχογραφήσεις (4)
- Νησιώτικα (1)
- Ποίηση (1)
- Σοφωτάτη Παραλλαγή (7)
- Χρόνος (2)
- e-Μονόχορδο (1)
Σύνδεσμοι σχετικοί με Ψαλτική
- American Society of Byzantine Music and Hymnology
- analogion.com
- analogion.gr
- cmkon.org
- graeca.mrezha.net
- ieropsaltis.com
- nektarios.gr
- Εκκλησιαστικά Παράλληλα
- Εφαρμογή παραλλαγής Παναγιώτη Κατσούλη
- Ι.Β.Μ.
- Ι.Μ.Γ.Α.Π
- Ι.Μ.Πειραιώς
- ΟΦΕΛΠ
- Οικ. Πατριαρχείο
- Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιεροψαλτών
- Ραδιόφωνο Πειραϊκής Εκκλησίας
- Τρίκκης Μελωδοί
- Ψαλμωδία
- Ψαλτήρι
- συμβολή
Σύνδεσμοι γενικού ενδιαφέροντος
Από το Blogger.
Αναρτήσεις ΟΦΕΛΠ
-
Απονομή ψαλτικού οφφικίου στον κ. Παναγιώτη ΤζανάκοΠριν από 1 χρόνια
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013
Κοινωνικόν «Ποτήριον σωτηρίου λήψομαι...» - Ήχος Δ' - Πέτρου Λαμπαδαρίου - Ερμηνεία:Ευάγγελος Σολδάτος
Το κοινωνικό αυτό χαρακτηρίζεται από τις εναλλαγές τετάρτου ήχου άγια με δευτέρου ήχου νεανές
καθώς και νενανώ. Εκτώς από την χορδή του Δι ο άγια γίνεται νεανές παρατηρούνται τα σπονδηλωτά τετράχορδα του δευτέρου ήχου τα οποία οφείλονται στην κατά το διά τριών σύστημα πορεία του:
«ο δε δεύτερος εν αναβάσει δίφωνον έχει τον τέταρτον εν δε καταβάσει πλάγιον του τετάρτου ούτος εστίν ο νέανες ούτως: νε α νε [μουσική φράσει με δίφωνη συνεχή κατάβαση] όστις και μέσος δεύτερος λέγεται»Ευχαριστώ τον πρωτοψάλτη πρωτοψάλτη της Ι.Μ. Μονεμβασίας και Σπάρτης κύριο Παναγιώτη Τζανάκο για την φιλοξενία στο blogg του και για την πρωτοβουλία του να προβάλλει το έργο του κορυφαίου Ρωμιού μουσικού, λαμπαδαρίου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας, Πέτρου του Πελοποννησίου. Επίσης χάρη σε αυτήν την πρωτοβουλία γίνεται γνωστός ο σύγχρονος ψαλτικός κόσμος και δημιουργούνται ερεθίσματα για βελτίωση και περαιτέρω ενασχόληση με την ιερή τέχνη της ψαλτικής.
Περισσότερα για την δημοσίευση στην ιστοσελίδα του Ο.Φ.Ε.Λ.Π.
Σχετική συζήτηση που γίνεται στο forum «Ψαλτολόγιον» εδώ.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(Atom)
Περιγραφή ιστολογίου:
Στον ιστοχώρο «Ελληνορωμαϊκή Μουσική» παρουσιάζεται η ερμηνεία του ερευνητή μουσικού και ψάλτη Ευαγγέλου Σολδάτου για την μουσική της Ρωμιοσύνης. Η θεματολογία αφορά κυρίως την ψαλτική τέχνη, την ορθή αντιστοίχιση με την αρχαία αρμονική και σημαντικές παραμέτρους οι οποίες δεν περιγράφονται από τα θεωρητικά που ακολούθησαν την Μεταρρύθμιση των τριών Διδασκάλων. Τέτοιες παράμετροι είναι η Διπλοπαραλλαγή, ο ρόλος του δια τριών συστήματος, ο τρόπος παραγωγής των διαστημάτων και η αιτιολογία του μεγέθους τους, η παραδοσιακή ερμηνεία των αχρόνων και εγχρόνων υποστάσεων, η διαίρεση του χρόνου, ο τριαδικός-διπλός χρόνος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου