Translate

Ο Τροχός του Κουκουζέλη

Ο Τροχός του Κουκουζέλη
"Ο κοπιάσας εν τούτω μάλλον ωφεληθήσεται". Στον τροχό του Ιωάννη Παπαδόπουυλου Κουκουζέλη(14ος αι.) παρουσιάζεται ο τρόπος που κινούνται οι ήχοι αλλά και πως μπλέκονται-αλληλοπροσαρμόζονται μεταξύ τους στις ίδιες χορδές στο πεντάχορδο σύστημα των πέντε ομόκεντρων κύκλων. Έτσι από τους τέσσερις ήχους και τους τέσσερις πλαγίους, βάσει των συμφωνιών τετραχόρδου και πενταχόρδου, παράγονται πολλοί συνδυασμοί και χρόες

e-Μονόχορδο

e-Μονόχορδο
Πρόγραμμα για την παρουσίαση και αναπαραγωγή των διαστημάτων της Ελληνορωμαϊκής μουσικής.
Από το Blogger.

Ηχογραφήσεις


Στην ενότητα αυτή παρουσιάζονται ηχογραφήσεις χρήσιμες για την κατανόηση όσων περιγράφονται στις παρουσιάσεις και στην θεωρία.

Ηχογραφήσεις Ευάγγελου Σολδάτου:

Πανηγύρι Ι. Ν. Υπαπαντής Πειραιώς (2011) Ευάγγελος Σολδάτος ως λαμπαδάριος, στο δεξιό αναλόγιο ανήμερα έψαλλε ο Άρχοντας Δημήτριος Νεραντζής (Όσοι δεν έχετε πρόσβαση στο Ψαλτολόγιο κατεβάστε από εδώ). 

Χερουβικόν σύντομον σε ήχο β'- Πέτρου Λαμπαδαρίου εξήγηση ΙωάννηΑρβανίτη



Ζωντανή μετάδοση ακολουθιών και μαγνητοσκοπημένες μεταδόσεις από τον Ιερό Ναό Γεννήσεως Θεοτόκου-Παναγία Λιμνιά Σκιάθου 

Κανάλι λοιπών ηχογραφήσεων Ευάγγελου Σολδάτου στο SoundCloud:
https://soundcloud.com/evangelos-soldatos














Άλλες ηχογραφήσεις στο mediafire 

Ζωντανές και αποθηκευμένες ακολουθίες από τον Ιερό ναό Γεννήσεως της Θεοτόκου -Παναγίας της Λιμνιάς Σκιάθου


Παραδοσιακές ηχογραφήσεις  ψαλτών ιδιαίτερης σημασίας και προσοχής:


Τη επαύριον, ήτις εστί μετά την παρασκευήν... IΒ΄ Ευαγγέλιο Εσπερινού Μεγ. Πέμπτης Από τον Ι.Ν.  Αγίας Παρασκευής Μεσολογγίου (1965). 
ΕΚΦΩΝΗΣΙΣ:   π. Αναστάσιος Κουρμπάνης - Τονισμένο υπό του Αρχιδιακόνου Ανθίμου Λιάπη. Το υλικό είναι από το site του αγαπητού κυρίου Δημήτρη Χούπα: http://www.ieropsaltis.com/byzarchive.htm

Λεωνίδας Σφήκας-Απόστολος Κυριακής μετά Χριστού Γεννήσεως Σωστή αρμονία και τονισμός αποστολικού αναγνώσματος. Εναλλαγή β ήχου- δ ήχου / βαρέως-πλαγίου τετάρτου. Δεν κάνουμε διέσεις χωρίς αιτία, όλα έχουν στόχο την αρμονία και την συμφωνία μεταξύ των ήχων, διέσεις και αυθέρετες θεωρίες περί ερμηνείας τάχα της χρόας κλειτού είναι παντελώς λανθασμένες, και έχουν καταστρέψει αυτόν τον σωστό παραδοσιακό τρόπο ερμηνείας.

Ιάκωβος Ναυπλιώτης-Τα Πάθη τα σεπτά
Πολύ σπάνια ηχογράφιαση που δείχνει έναν τρόπο που ψάλλουμε τον πρώτο ήχο που δεν έχεισωθεί στις μέρες μας. Τώρα το ψάλλουν όλοι παράτυπα σε β ήχο. Το μέλος κανονικά ψάλλεται σε πρώτο ήχο με ιδέα-ποιότητα δευτέρου δηλαδή έναν δεύτερο ήχο στριμωγμένο στο σύστημα του πρώτου ήχου. Έχουμε έναν δεύτερο ήχο με το ΚεΖωΝη να είναι μικρότερο του ΚεΔιΓα, με ζω και δι ύφεση, ώστε να ακούγεται ο Γα που είναι τρίτος σαν δεύτερος και ο Κε που είναι πρώτος επίσης σαν δεύτερος. Ακούστε τον Ιάκωβο και θα καταλάβετε

Ειρηναίος Σάμου Πολύτιμες ηχογραφήσεις που δείχνουν την σωστή αρμονική των ήχων της μουσικής μας

π. Νικόλαος Μαυρόπουλος-"Και ευλογημένος" από το 8ηχο "Θεοτόκε Παρθένε" Πέτρου Μπερεκέτη

1 σχόλιο:

  1. Αλέξανδρος Περούδης18 Οκτωβρίου 2020 στις 11:53 π.μ.

    Όσον αφορά τον τριαδικό χρόνο, ο Χρύσανθος δεν εκτελεί τον ίδιο χρόνο στο κράτημα του "Ποιαν σοι επάξιον ωδήν" του Βλαχόπουλου; Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Σοφωτάτη Παραλλαγή Ιωάννη Πλουσιαδηνού

Η Σοφωτάτη Παραλλαγή  Ιωάννη Πλουσιαδηνού
Η Σοφωτάτη Παραλλαγή του Ιωάννη Πλουσιαδηνού(15ος αι.) είναι ο χάρτης της μουσικής μας. Περιγράφεται πως το δια τεσσάρων σύστημα συγκαθορίζει με το δια πέντε τις ονομασίες και την ποιότητα των ήχων κατά την διπλοπαραλλαγή, πως οι συμφωνίες καθορίζουν τα διαστήματα

Κανόνιο Ε.Σολδάτου Παραλλαγής

Κανόνιο Ε.Σολδάτου Παραλλαγής
Στο κανόνιο αυτό φαίνεται ο τρόπος που έλκονται και αλλάζουν θέση οι κινούμενοι φθόγγοι και πως παραλλάσσονται σε άλλους ήχους με συνδυασμό του τροχού(πενταχόρδου) και του τετραχόρδου

Περιγραφή ιστολογίου:

Στον ιστοχώρο «Ελληνορωμαϊκή Μουσική» παρουσιάζεται η ερμηνεία του ερευνητή μουσικού και ψάλτη Ευαγγέλου Σολδάτου για την μουσική της Ρωμιοσύνης. Η θεματολογία αφορά κυρίως την ψαλτική τέχνη, την ορθή αντιστοίχιση με την αρχαία αρμονική και σημαντικές παραμέτρους οι οποίες δεν περιγράφονται από τα θεωρητικά που ακολούθησαν την Μεταρρύθμιση των τριών Διδασκάλων. Τέτοιες παράμετροι είναι η Διπλοπαραλλαγή, ο ρόλος του δια τριών συστήματος, ο τρόπος παραγωγής των διαστημάτων και η αιτιολογία του μεγέθους τους, η παραδοσιακή ερμηνεία των αχρόνων και εγχρόνων υποστάσεων, η διαίρεση του χρόνου, ο τριαδικός-διπλός χρόνος.

Συνεισφορά-Donation

Καλέστε μέσω Skype

Βρείτε μας στο Facebook:

Αρχειοθήκη ιστολογίου