Translate
Ο Τροχός του Κουκουζέλη

"Ο κοπιάσας εν τούτω μάλλον ωφεληθήσεται". Στον τροχό του Ιωάννη Παπαδόπουυλου Κουκουζέλη(14ος αι.) παρουσιάζεται ο τρόπος που κινούνται οι ήχοι αλλά και πως μπλέκονται-αλληλοπροσαρμόζονται μεταξύ τους στις ίδιες χορδές στο πεντάχορδο σύστημα των πέντε ομόκεντρων κύκλων. Έτσι από τους τέσσερις ήχους και τους τέσσερις πλαγίους, βάσει των συμφωνιών τετραχόρδου και πενταχόρδου, παράγονται πολλοί συνδυασμοί και χρόες
Κατηγορίες
- Ανακοινώσεις (2)
- δια τριών σύστημα (4)
- Διπλοπαραλλαγή (8)
- Εκπομπές (2)
- Έντυπα (1)
- Ηχογραφήσεις (4)
- Νησιώτικα (1)
- Ποίηση (1)
- Σοφωτάτη Παραλλαγή (7)
- Χρόνος (2)
- e-Μονόχορδο (1)
Σύνδεσμοι σχετικοί με Ψαλτική
- American Society of Byzantine Music and Hymnology
- analogion.com
- analogion.gr
- cmkon.org
- graeca.mrezha.net
- ieropsaltis.com
- nektarios.gr
- Εκκλησιαστικά Παράλληλα
- Εφαρμογή παραλλαγής Παναγιώτη Κατσούλη
- Ι.Β.Μ.
- Ι.Μ.Γ.Α.Π
- Ι.Μ.Πειραιώς
- ΟΦΕΛΠ
- Οικ. Πατριαρχείο
- Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ιεροψαλτών
- Ραδιόφωνο Πειραϊκής Εκκλησίας
- Τρίκκης Μελωδοί
- Ψαλμωδία
- Ψαλτήρι
- συμβολή
Σύνδεσμοι γενικού ενδιαφέροντος
Από το Blogger.
Αναρτήσεις ΟΦΕΛΠ
-
ΠΠΝ - Εορτή Αγίας Ευφημίας - Χερουβικόν ήχος πλ.Δ. (Ερμ.Παν.Νεοχωρίτης)Πριν από 5 χρόνια
Συζητήσεις στο Ψαλτολόγιο
Σε αυτήν την σελίδα συγκεντρώνονται οι σχετικές συζητήσεις που έχουν γίνει στο διαδίκτυο για θέματα που αναφέρονται κι εδώ:
Περί του διαστήματος ΝΗ-ΠΑ
Η κατά ομοίαν διφωνία πορεία του Β ήχου και η σχέση της με την μαλακή διατονική κλίμακα 11-04-2008
Η Χρυσή τομή Φ στην Μουσική μας 02-04-2009
Πρώτος εστί και Δεύτερος;
Makam Bestenigar - Βαρύς μαλακός διατονικός ΖΩ ως μέσος του πλαγίου πρώτου (Βαρύς τετράφωνος)
Βαρύς διατονικός και Λέγετος εκ του ΖΩ
Απλός και Διπλός χρόνος στην Ψαλτική
[Ερώτηση] Ρυθμός: οδηγίες για το πως μπορώ να χωρίζω τα μουσικά κείμενα σε μέτρα
Αιώνας αφανισμού του μαλακού διατόνου ο 21ος αι. -μη γένοιτο-, μέσα από το πρίσμα του Πλουτάρχου.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(Atom)
Η Σοφωτάτη Παραλλαγή Ιωάννη Πλουσιαδηνού
Περιγραφή ιστολογίου:
Στον ιστοχώρο «Ελληνορωμαϊκή Μουσική» παρουσιάζεται η ερμηνεία του ερευνητή μουσικού και ψάλτη Ευαγγέλου Σολδάτου για την μουσική της Ρωμιοσύνης. Η θεματολογία αφορά κυρίως την ψαλτική τέχνη, την ορθή αντιστοίχιση με την αρχαία αρμονική και σημαντικές παραμέτρους οι οποίες δεν περιγράφονται από τα θεωρητικά που ακολούθησαν την Μεταρρύθμιση των τριών Διδασκάλων. Τέτοιες παράμετροι είναι η Διπλοπαραλλαγή, ο ρόλος του δια τριών συστήματος, ο τρόπος παραγωγής των διαστημάτων και η αιτιολογία του μεγέθους τους, η παραδοσιακή ερμηνεία των αχρόνων και εγχρόνων υποστάσεων, η διαίρεση του χρόνου, ο τριαδικός-διπλός χρόνος.
Καλέστε μέσω Skype
Αρχειοθήκη ιστολογίου
Psaltologion (Ψαλτολόγιον)
- 04-04-2025 O Ακάθιστος Ύμνος - 4/1/2025
- καταφόρτωσις ἠχητικῶν - 4/1/2025
- 01. Ἀκολουθία Μεγαλομάρτυρος Δημητρίου τῶν Ὅπλων. - 4/1/2025
- 15. Ακολουθία Οσίου Ιερωνύμου - 3/31/2025
- Ζητείται ιεροψάλτης για Μ. Εβδομάδα!!! - 4/1/2025
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου