Translate

Ο Τροχός του Κουκουζέλη

Ο Τροχός του Κουκουζέλη
"Ο κοπιάσας εν τούτω μάλλον ωφεληθήσεται". Στον τροχό του Ιωάννη Παπαδόπουυλου Κουκουζέλη(14ος αι.) παρουσιάζεται ο τρόπος που κινούνται οι ήχοι αλλά και πως μπλέκονται-αλληλοπροσαρμόζονται μεταξύ τους στις ίδιες χορδές στο πεντάχορδο σύστημα των πέντε ομόκεντρων κύκλων. Έτσι από τους τέσσερις ήχους και τους τέσσερις πλαγίους, βάσει των συμφωνιών τετραχόρδου και πενταχόρδου, παράγονται πολλοί συνδυασμοί και χρόες

e-Μονόχορδο

e-Μονόχορδο
Πρόγραμμα για την παρουσίαση και αναπαραγωγή των διαστημάτων της Ελληνορωμαϊκής μουσικής.
Από το Blogger.

Βιογραφικό


Γεννήθηκα στα Καμίνια του Πειραιά το 1974 και μεγάλωσα στο Ρέντη και στην Κοκκινιά. Τα πρώτα ακούσματά μου στην ψαλτική ήταν ο Γεώργιος Καρακάσης που έψαλλε τότε στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη. Ο παππούς μου Κωνσταντίνος Κουβαράς ήταν συλλέκτης δίσκων γραμμοφώνου φίλος με τον γιό του σμυρνιού συνθέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, Γιώργη Παπάζογλου. Ο πρώτος μου δάσκαλος μουσικής ήταν ο κωνσταντινουπολίτης Δημήτριος Πονηρίδης στο 14ο Γυμνάσιο Πειραιά, γιος του συνθέτη Γεωργίου Πονηρίδη. Μαθήματα ψαλτικής ξεκίνησα το 1990 με τον θείο μου Θωμά Σολδάτο. Φοίτησα στο ωδείο Νίκος Σκαλκώτας με καθηγητή τον Λυκούργο Αγγελόπουλο και το 1996-1997 πήρα το δίπλωμα βυζαντινής μουσικής με βαθμό Άριστα. 
Ήμουν μέλος της «Ελληνικής Βυζαντινής Χορωδίας» από το 1993 μέχρι το 1996. 

Έψαλλα στους ιερούς ναούς: 
Ζωοδόχο πηγή π. Κοκκινιάς(1992-1993), 
Ευαγγελίστρια Πειραιώς ως δομέστικος και στις καθημερινές ακολουθίες (1994) με τον Αναστάσιο Μεντάκη, 
Άγιο Ελευθέριο Καμινιών ως Λαμπαδάριος (1996-1997), 
Αγία Τριάδα Πειραιώς στις  καθημερινές ακολουθίες (1997-2000), 
Άγιο Κωνσταντίνο Πειραιώς ως Λαμπαδάριος (1998-2000) μαζί με τον π. Χρήστο Χριστοδούλου και τον κ. Διαμαντή Μαυραγάνη, 
Αγία Σοφία επί της Διονυσίου Αρεοπαγίτου Αθηνών ως πρωτοψάλτης (2001-2002), 
Αγίους Πάντες Κορωπίου ως πρωτοψάλτης (2002-2004). 
Υπαπαντή του Κυρίου Πειραιώς (2006-2016) ως Λαμπαδάριος με τον Ευάγγελο Σφακιανάκη με συμμετέχή στην χορωδία «Φωνές ασμάτων».
Από τον Απρίλιο του 2016 ψάλλω ως πρωτοψάλτης στην Κοίμηση της Θεοτόκου-Άγιο Χαράλαμπο Αδάμαντα Μήλου.

Το 1998 παρακολούθησα σεμινάριο επιμόρφωσης καθηγητών μουσικής, «Διδασκαλία του μαθήματος μουσικής στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση με σύγχρονα οπτικοακουστικά συστήματα διδασκαλίας» στο πλαίσιο της Λαϊκής Επιμόρφωσης της Νομαρχίας Πειραιά. Το σεμινάριο ήταν διάρκειας 132 ωρών και το πραγματοποίησε η καθηγήτρια μουσικής Χρυσούλα Τσιμούρη-Κατσουρού. Επίσης συμμετείχα και στην πολυφωνική  «Χορωδία Νέων Πειραϊκής Εκκλησίας» υπό την διεύθυνση της ιδίας (1997-1999).  
Συμμετείχα επίσης στις εργασίες και στην χορωδία του επί 45ετίας μαθητή και συνεργάτη του Σίμωνα Καρά, κ. Νικολάου Κλέντου(1997-2002).Επίσης έχω κάνει φωνητική στο Εθνικό Ωδείο με τον κ. Κώστα Ηλιόπουλο.
Το 2008  η γνωριμία μου με τον Γεώργιο Μιχαλάκη, μαθητή του πρωτοκανονάρχου της μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Στυλιανού Τσολακίδη, με βοήθησε να μάθω πολλά για το ψαλτικό ύφος της Πόλης, το οποίο είχε διδαχθεί από τον δάσκαλο του. 

Η μαθητεία και η εργασία μου σε διαφορετικά μουσικά περιβάλλοντα και διδασκάλους με έκανε να δω τα πράγματα σφαιρικά, να ερευνήσω την μουσική κάθε φορά από διαφορετικό πρίσμα. 
Η έρευνα μου γύρω από την μουσική  βασίζεται πρωτίστως στην παρατήρηση της διασωθείσας προφορικής παράδοσης. Έχω θίξει αρκετά μουσικά ζητήματα όπως τον θεμελιώδη ρόλο του δια τριών συστήματος, τον τριαδικό άλογο χρόνο, την αρχιτεκτονική των συστημάτων και την διπλοπαραλλαγή. Για τα θέματα αυτά έχω κάνει σχετικές ανακοινώσεις σε συνέδρια και στο διαδίκτυο από το 2008 μέχρι σήμερα. 

Εκτός από την μουσική το επάγγελμα μου είναι Πληροφορικός, απόφοιτος του ΙΕΚ Όμηρος 1998-2000 με ειδικότητα «Ειδικός Εφαρμογών Πληροφορικής». Από το 1998 μέχρι σήμερα έχω εργαστεί ως προγραμματιστής και τεχνικός πληροφοριακών συστημάτων σε αρκετές εταιρείες κι έχω συμμετάσχει στην ανάπτυξη συστημάτων πληροφορικής για βιομηχανική παραγωγή (ΓΙΟΥΛΑ Α.Ε.) και εμπορικοοικονομικά προγράμματα σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η πληροφορική με έχει βοηθήσει στην αναλυτική και με ακρίβεια μελέτη της μουσικής και στην ανάπτυξη σχετικών εφαρμογών. 

Επίσης το 2007  φοίτησα για ένα διάστημα στο τμήμα Φυσικής του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (Εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες).  

Μία από τις ασχολίες μου είναι ο αθλητισμός, κολύμβηση, τρέξιμο. Έχω τερματίσει τέσσερις αγώνες μαραθώνιου δρόμου( Κλασικός Μαραθώνιος Αθηνών , Μαραθώνιος Μέγας ΑλέξανδροςOlympus Marathon 2006 ) 

Μου αρέσει η μελέτη της ιστορίας, το κλασικό θέατρο, η ποίηση, το λαϊκό θέατρο σκιών, η όπερα, η αληθινή-ποιοτική λαϊκή μουσική(ελληνική και ξένη), ο κλασικός κινηματογράφος. Επίσης ταξιδεύω και διασκεδάζω τόσο με ελληνική αλλά και ξένη μουσική κλασική και σύγχρονη, αυτό που έχει πει κι ο Διονύσης Σαβόπουλος: 
«να γίνουμε μοντέρνοι χωρίς να χάσουμε την ψυχή μας».

Ευάγγελος Σολδάτος


4 σχόλια:

  1. Εύσημα Ευάγγελε! Συνέχισε την ευγενή προσπάθεια. Καλόν αγώνα και καλή δύναμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ενδελεχείς και συγκροτημένες εργασίες! Άξιος και πανάξιος! Χαίρομαι, Βαγγέλή μου, που συνέβαλλα έστω και ελάχιστα στην εξέλιξή σου και στην αγάπη σου για την εκκλησίαστική μουσική. Έρρωσθε....!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Η Σοφωτάτη Παραλλαγή Ιωάννη Πλουσιαδηνού

Η Σοφωτάτη Παραλλαγή  Ιωάννη Πλουσιαδηνού
Η Σοφωτάτη Παραλλαγή του Ιωάννη Πλουσιαδηνού(15ος αι.) είναι ο χάρτης της μουσικής μας. Περιγράφεται πως το δια τεσσάρων σύστημα συγκαθορίζει με το δια πέντε τις ονομασίες και την ποιότητα των ήχων κατά την διπλοπαραλλαγή, πως οι συμφωνίες καθορίζουν τα διαστήματα

Κανόνιο Ε.Σολδάτου Παραλλαγής

Κανόνιο Ε.Σολδάτου Παραλλαγής
Στο κανόνιο αυτό φαίνεται ο τρόπος που έλκονται και αλλάζουν θέση οι κινούμενοι φθόγγοι και πως παραλλάσσονται σε άλλους ήχους με συνδυασμό του τροχού(πενταχόρδου) και του τετραχόρδου

Περιγραφή ιστολογίου:

Στον ιστοχώρο «Ελληνορωμαϊκή Μουσική» παρουσιάζεται η ερμηνεία του ερευνητή μουσικού και ψάλτη Ευαγγέλου Σολδάτου για την μουσική της Ρωμιοσύνης. Η θεματολογία αφορά κυρίως την ψαλτική τέχνη, την ορθή αντιστοίχιση με την αρχαία αρμονική και σημαντικές παραμέτρους οι οποίες δεν περιγράφονται από τα θεωρητικά που ακολούθησαν την Μεταρρύθμιση των τριών Διδασκάλων. Τέτοιες παράμετροι είναι η Διπλοπαραλλαγή, ο ρόλος του δια τριών συστήματος, ο τρόπος παραγωγής των διαστημάτων και η αιτιολογία του μεγέθους τους, η παραδοσιακή ερμηνεία των αχρόνων και εγχρόνων υποστάσεων, η διαίρεση του χρόνου, ο τριαδικός-διπλός χρόνος.

Συνεισφορά-Donation

Καλέστε μέσω Skype

Βρείτε μας στο Facebook:

Αρχειοθήκη ιστολογίου

Psaltologion (Ψαλτολόγιον)